سرخط خبرها :
چهارشنبه 10 آذر 1395 / 00:30|کد خبر : 1267|گروه : فرهنگی

یادداشت اختصاصی/

قضاوت کردن رسانه های مجازی و چاپی نیاز به تحقیق و تفحص دارد نه توهم و خیال

قضاوت کردن رسانه های مجازی و چاپی نیاز به تحقیق و تفحص دارد نه توهم و خیال

شما که مدام اطراف چند مسئول هستید، آیا درست است که با شگرد خود تبرئه ای، این مساله را به خبرنگاران مرتبط نموده و کاری ناپسند بدانید.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، تو که به نون و قلم، سوگند یادی میکنی و تمام رسانه های مجازی و چاپی را مورد خطاب قرار دادی حداقل آنقدر شهامت و جسارت به خرج می دادی و در مورد سایت ها، کانال های خبری، نشریات، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران تحقیق می کردی و یا حداقل همه آنها را می خواندی (هر چند تخصص و تجربه این کار را نداردید)، آن وقت شفاف سازی کرده و در مورد نقش، تاثیرگذاری و عملکرد آنها مطلب منتشر می کردید.

اما برای اینکه از توهم و خیالپردازی رسانه‌ای که در ذهن دارید، بیدار شوید به عرض مبارک می رسانم، زمانیکه همکاران رسانه‌ای در دفاع از حقوق مردم در مورد: تب برفکی، فرودگاه، به تاراج رفتن معادن، حمایت از نیازمندان، بازارچه مرزی، رکود حاکم بر شهرک صنعتی، فشارهای مالیاتی بر بازاریان، انتقاد از وضعیت جاده ها، راه اندازی نشدن دخانیات سقز،  توجه به مناطق مختلف روستایی، زیر ساخت های فرهنگی، راه های توسعه اقتصادی و پایدار، مشکلات مسکن مهر، دفاع از حقوق شهروندی و لزوم رسیدگی به مشکلات آنها، واکنش نسب به برخی عزل و نصب های غیرعادلانه در سقز، پوشش خبری نمایشگاه ها، جشنواره‌های مختلف، دفاع از آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی، حمایت از حقوق از دست رفته کارگزاران مخابرات روستایی شهرستان، استان، کشور، رکود طرح های عمرانی؛ بیمه محصولات کشاورزی، عملکرد ضعیف برخی ادارات و... مطالب خود را در دنیای مجازی و چاپی انتشار می دادند و صدای مردم و خواسته های آنها را به گوش مدیران شهرستانی، استانی و کشوری می رساندند و مورد بی مهری و گاها فشار قرار می گرفتند؛ حضرتعالی در فکر قرعه کشی خودرو سواری سمند و پراید، مجتمع تجاری آزادی بودید که چه کسی برنده شود یا به فکر آب گیری سد چراغ ویس بودی و با دوچرخه برای حمایت از آن رکاب می زدید، یا در گروه تلگرامی فرهنگی- اجتماعی به سفارش برخی مسئولان مشغول فعالیت های خستگی ناپذیر بودید.

حکایت بسیار است و سر این قصه دراز جناب قاسمی. کاش حداقل به حرمت آیه مقدس اول نوشته و همچنین نوشته های عبید زاکانی که بیان کردی خود بدان عمل می کردی و منافع دیگران را بر توسعه شهر اولویت نمی دادی و این چنین خود شیفته افکار خویش نمی شدید. از شما که زمانی ادعای رسانه‌ای کردن می کردی چنین بی احترامی به تمام اصحاب رسانه و عملکرد مدیران و مسئولان لایق و موفق را پشت همه رسانه ها فصل الخطاب قرار دادن کاری بعید و دور از انتظار بود. امیدوارم برای اینکه دوباره دچار  چنین خطا و لغزش  فاحشی قرار نگیرید، چون با تخریب و شایعه پراکنی علیه دیگران و خصوصاً اصحاب رسانه به جایی نخواهی رسید، اگر جنابعالی مهارت و سواد رسانه ای دارید بفرمایید فضا آماده است و خوشبختانه اسپانسر هم دارید تا ما هم از شما یاد بگیریم که چگونه فعالیت نمائیم.

شما که مدام اطراف چند مسئول هستید، آیا درست است که با شگرد خود تبرئه ای، این مساله را به خبرنگاران مرتبط نموده و کاری ناپسند بدانید.

نقد کردن کار شایسته ای است، اگر همراه با اصول اخلاقی و منصفانه بوده و تحقیق و تفحص همراه با استقلال فکری باشد، در حق افراد تعمدی اجحاف نشود و بعد نتیجه آن برای شهروندان گرامی تشریح گردد.

"وجدان تنها محکمه ایست که نیاز به قاضی ندارد" حالا بنگر چقدر وجدان آگاه دارید؟    

انتهای خبر/ آراس قربانی پور

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

قضاوترسانهمجازیچاپینون و قلمکانال های خبریروزنامه‌نگار

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان