سرخط خبرها :
پنجشنبه 12 شهریور 1394 / 08:05|کد خبر : 65|گروه : اجتماعی

گزارش/

حجاب مردانی که به نفس نفس افتاده است

حجاب مردانی که به نفس نفس افتاده است

این روزها که فصل تابستان و روزهای گرم سال را طی می کنیم حال و روز حجاب هم به نفس زدن افتاده است. انگار گرمای هوا بهانه را به دست برخی افراد داده تا راه کم کردن از پوشش خود را برای مقابله با گرمای هوا انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، بر کسی عامل امنیت بودن حجاب پوشیده نیست، همه اقشار جامعه اعم از زن و مرد، تحصیل کرده و بی‌سواد به اهمیت این موضوع وقوف کامل دارند.
 
این موضوع که حجاب و پوشش مناسب عامل امنیت و مامن امنی برای دختران و زنان است، بر کسی پوشیده نبوده و هیچ کس بر تاثیر آن نسبت به آرامش روانی بانوان و چه بسا مردان غافل نیست.
 
هر کس فارغ از سلیقه و جهان‌بینی خود به این موضوع که « حجاب محدودیت نیست، مصونیت است » ایمان قلبی و اعتقاد عمیق دارد، ولی برای یافتن دلیل اینکه چرا در عمل مغایر با یافته‌های عقلی و ادراکی خود عمل می‌کنیم، بحث، بررسی و مطالعات گسترده‌ای را نیاز داریم.
 
این روزها در خیابان ها که قدم می زنیم با زنان و مردانی مواجه می شویم که نقابی رنگارنگ بر چهره خود دارند و گاه آنقدر در این قضیه افراط کرده اند که معصومیت چهره شان را پشت این نقاب پنهان کرده یا حتی به سختی می توان آنها را شناخت. آنقدر تغییرات روی خودشان انجام داده اند که با عکس های شناسنامه شان قابل مقایسه نیستند! دیگر هویت اصلی خود را از دست داده اند.
 
 
گره خوردن واژه حجاب با نام زنان شاید مهمترین عاملی باشد که بر غفلت از پوشش مردان جامعه دامن زده است. هر بار که درباره حجاب و عفاف صحبت به میان آید ناخودآگاه جامعه زنان در جایگاه مخاطب قرار می گیرد در شرایطی که بر اساس موازین شرعی و عرفی مردان هم باید حد و حدودی را درباره پوشش خود رعایت کنند.
 
“دوره زمانه عوض شده است” این جمله تمام توجیه برخی پسران جوانی است که هر روز قبل از خروج از منزل با موچین زیر ابرو برمی دارند و ساعتی پای آینه سرخاب و سفیداب و پوشش نامناسب را برای خود انتخاب می کنند.
 
پیامبر اعظم فرموده اند که “خدا مردانی را که شبیه زن می‏شوند و زنانی را که خود را شبیه مرد قرارمی‏دهند ، نفرین کرده است.” اما چگونه می توان این معضل نفرین شده را حل کرد؟
 
این روزها که فصل تابستان و روزهای گرم سال را طی می کنیم حال و روز حجاب هم به نفس نفس زدن افتاده است. انگار گرمای هوا بهانه را به دست برخی افراد داده تا راه کم کردن از پوشش خود را برای مقابله با گرمای هوا انتخاب کنند و با لباس هایی در سطح جامعه حاضر شوند که چندان تناسبی با باورهای مذهبی و اجتماعی ما ندارد.
 
 
از میزان رعایت حجاب و عفاف از سوی زنان جامعه که خود مثنوی هفتاد من کاغذ است که بگذریم مردان هم در انتخاب نوع پوشش خود مجاز نیستند بر اساس موازین دین اسلام به طور کامل آزاد عمل کنند. این در حالی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون حجاب و عفاف را به تصویب رسانده و برای 26دستگاه دولتی وظایفی را به تفکیک و با جزئیات تعیین کرده است اما تا کنون آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته و بر زمین ماندن این قانون مهم زمینه ساز بروز برخی تخلفات در این وادی شده است. امروزه در سایه کمرنگ نظارت ها بازار پوشاک در قبضه البسه نامتعارف قرار گرفته و بسیاری از لباس فروشی ها با کلید واژه مد هر نوع لباسی را بر تن جوانان می پوشانند و آنها را راهی کوچه و خیابان می کنند.
 
 انگار تمرکز بیشتر مقوله حجاب به موضوعات زنان و توجه به حجاب و عفاف بانوان موضوع مهمی به نام حجاب مردان را تحت الشعاع قرار داده است. هرچقدر که برای رعایت حجاب بانوان تاکید شده در مقابل نامی از حجاب مردان به میان نیامده است تا این موضوعات به موازت هم پیش رود و برای جوانان این نکته جابیفتد که هم مردان و هم زنان هر دو باید الزاماتی را در نحوه پوشش و انتخاب لباس مد نظر قرار دهند.
 
کم کاری دستگاه های فرهنگی در این زمینه و ارائه نشدن برنامه هایی از سوی دولت برای ساماندهی و طراحی مد و لباس از یک سو و نبود نظارت کافی بر بازار از طرف دیگر باعث شده بازار در تسخیر مدل های غربی درآید و جوانان هم مشتری پروپاقرص مدل های غیر معمول باقی بمانند.  

انتهای پیام



برچسب ها :

حجابمردحجاب مردان

نظرات کاربران :

آگاه [جمعه 13 شهریور 1394 | 12:21] پاسخ

اصل موضوع بر می گردد به خانواده و فضای حاکم بر آن.خانواده ای که تا پاسی از شب پای ماهواره نشسته و انواع و اقسام رفتارهای خلاف شئونات اخلاقی را نظاره می کنند و به قول خودشان از آن لذت می برند چطور قادر خواهند بود که فرزندان خود را از ارتکاب اعمال مشابه بازدارند.بعضی از پدران و مادران روشنفکر شده اند!!!! بی حجابی و بی عفتی فرزندان خود را به حساب کلاس گذاشته و هر چند که فرزندان آنها بی بند و بارتر می شوند توهم روشنفکری و با کلاس بودن نیز به همان میزان بر آنها چیره می شود. تا نهاد خانواده نقش خود را بخوبی ایفا نکند و مسئولین و متولیان امر که خود را به خواب زده اند از خواب بیدار نشده و وظایف دینی،انسانی و اخلاقی خود را بدرستی انجام ندهند و در راستای برگرداندن هویت واقعی جوانان اقدام نکنند، نه تنها وضعیت موجود بهبود پیدا نخواهد کرد بلکه باید روزهای بدتر از این را نیز شاهد باشیم.هم اکنون متاسفانه جای ارزش و ضد ارزش های اخلاقیجابجا شده است لذا بایذ تلاش شود که انها به جای خود برگردند.

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان