سرخط خبرها :
سه شنبه 27 بهمن 1394 / 10:02|کد خبر : 470|گروه : سیاسی

پهن کردن بساط وعده اشتغال به جوانان در ستادهای انتخاباتی

پهن کردن بساط وعده اشتغال به جوانان در ستادهای انتخاباتی

این روزها و در اوج تبلیغات انتخاباتی بعضی ها به دنبال فریب کاری و سر کار گذاشتن جوانانی هستند که برای پیدا کردن شغل دست به دامن نامزدهای انتخاباتی شده اند هر کدام از کاندیداهای محترم قبل از انتخاب شدن، بر طبل پر سرو صدای اشتغال جوانان می زنند ولی بعد از نشستن بر روی صندلی سبز بهارستان باز این مهم را در اولیت برنامه های خود قرار خواهند داد.

به گزارش گولان سقز به نقل از کُرددانش، نزدیک ‌شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی، همراه است با وعده های رنگارنگ و گاها خارج از قوانین کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی. کاندیداهایی که برای تکیه زدن بر صندلی های سبز بهارستان از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند, از تامین هزینه ازدواج و تحصیل تا استخدام و بخشش پست های مدیریتی شهرستان بین طرفداران.

کاندیداهاییی که با استفاده از شعار ایجاد اشتغال برای جوانان آنان را جذب ستاد های انتخاباتی خود کردند و بعد از راه یابی به بهارستان تمام وعده های داده شده را به فراموشی سپردند کم نبوده‌اند ولی آیا برای برآورده کردن منافع شخصی، استفاده ابزاری از جوانان قابل قبول است؟
 
تمامی کمپین های انتخاباتی با هدف متقاعد کردن افراد حوزه انتخابیه و بر پایه پیام و رسانه طراحی و اجرا می شوند. بخشی از محتوای پیام های مورد نظر، در قالب وعده های انتخاباتی ظاهر می شود. وعده هایی که گاه با برنامه های مدون و استاندارد همراه است و گاه نیز برای آنها هیچ برنامه مدونی وجود ندارد و تنها به توصیه مشاوران و اعضای اتاق های فکر کاندیداها برای پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز مارتن انتخابات مطرح می شود.
 
در حال حاضر مسأله بیکاری و اشتغال به یکی از دغدغه های اصلی جامعه کردستان تبدیل شده است و به همین دلیل مشاهده می شود که بخشی از طرفداران کاندیدها را جوانان جویای کاری تشکیل می دهند که امیدوارند با حمایت از یک کاندیدای خاص و کسب پیروزی در انتخابات، بتوانند هفت خوان اشتغال را آسان تر از سایرین پشت سر بگذارند, در رابطه با این مسأله مشخص سوال هایی که می توان از کاندیداها پرسید این است که آیا از آمار و ارقام دقیق بیکاران حوزه انتخابیه خود اطلاع دارند؟ آیا می دانند که چه تعداد از این جمعیت بیکار را فارغ التحصیلان دانشگاهی در مقاطع مختلف تحصیلی تشکیل می دهند؟ منابع آماری مورد استناد آنها کدام است؟ چه برنامه هایی برای اشتغال بیکاران به ویژه تحصیل کرده های دانشگاهی دارند؟ آیا وعده های آنان متکی به قول سرمایه گذارانی است که بعد از پیروزی به حوزه انتخابیه خود خواهند آورد یا مصوب کردن طرح های اشتغال زا با کمک دولت را خواهند داشت؟ قصد ایجاد اشتغال را برای چه تعداد از جوانان حوزه انتخابیه خود دارند؟ آیا می توانند رقمی را مبتنی بر محاسبات معقول اعلام کنند و یا توان آنها ایجاد اشتغال برای تعداد انگشت شماری است که در مشاغل پایین و به عنوان پیشخدمت، سرایدار، نگهبان، راننده و غیره وارد اداراتخواهند کرد؟ برای رفع بحران بیکاری چه بازه زمانی ای را تعیین خواهند کرد؟ آیا در هنگام انتخاب همان تعداد اندک برای اشتغال، شرط اول آنها طرفدار بودن آنهاست یا به شاخص هایی مثل شایستگی و لیاقت و میزان احتیاج آنها به کار توجه خواهند کرد؟ آیا باز هم پیش می آید که از یک خانواده چند نفر را مشغول به کار کنند و از خانواده ای دیگر حتی به یک نفر هم اجازه ندهند که از شانس اشتغال برخوردار شود؟
 
آقایانی که خود را برای نمایندگی مجلس کاندید کرده اید آیا مطلعید پر افتخار ترین شغلی که پس از گرفتن مدرک لیسانس و فوق لیسانس نصیب جوانان کردستانی می شود شوفری آژانس یا کارگری در شهرهای دیگر کشور است آنهم اگر فرد بتواند پس از تحمل هزینه های کمر شکن تحصیل، وسیله ای برای مسافر کشی داشته باشد؟

آیا بعد از نشستن بر صندلی سبز بهارستان و در هنگام تصویب طرح های اقتصادی، دستان ترک خورده، چهره خسته کارگران بی بضاعت، چهره خسته رانندگان، سفره خالی مادران، جیب خالی سرپرستان خانواده ها و ناامیدی جوانان بیکار در نظرتان مجسم خواهد شد یا جناح بندیهای مجلس و خواسته های طایفه و دوستانتان تمرکزتان را بهم می زد؟
 
کاندیدهای محترم به جای رو آوردن به گفتار و رفتار عوام‌فریبانه تلاش کنید با صداقت رفتاری و گفتاری و درنظرداشت واقعیت‌های موجود به مردم نزدیک شوید. کاندیدهای محترم  اگر در گفتار صادق نباشند در رفتار نیز صادق نخواهند بود. بنابراین، نباید از هر وسیله‌ی ممکن و نامعمول برای جلب توجه مردم در انتخابات استفاده کرد و بدون درنظرداشت پیامدهای منفی آن، مردم را با ماسک ریا و جامه‌ی نیرنگ فریب داد!

چرا بعضی از شما برای رسیدن به اهدافتان از هر ترفندی استفاده می کنید ؟ چرا به مردم قول هایی می دهید که خود واقفید توان اجرای آنها را ندارید؟

کرسی نمایندگی یعنی قانونگذاری و دفاع از حقوق مردم نه دستگاه عزل و نصب و بنگاه کار یابی پس نیاز است بعد از عبور از فیلتر احراز صلاحیت به جدیت و صراحت این مهم را نهی کنید و تا پایان بر صحبت و پیمان خود با مردم استوار بمانید.

در این مسئله هیچ شکی نیست که تبليغات انتخاباتی ابزاری است كه موجب آگاهی رأی دهندگان در طول فرايند انتخابات می‌گردد و  بايد دانست اين مهم، جز در پناه اصول حقوقی امكان پذير نيست و در غير اين صورت تبليغات از جاده مستقيم و حقوقمند خارج می‌شود و به بيراهه می‌رود لذا تمتم قوانین و اصول اساسی باید در ارائه تبلیغات از سوی کاندیداها و ستادهای انتخاباتی رعایت شود.

به کاندیداهای احتمالی محترم نیز توصیه می شود که به دنبال جلب آراء به هر وسیله ممکن و ایجاد تصویری "سوپر من مآب" و "معجزه گر"از خود در ذهن افراد حوزه انتخابیه خود نباشند. چرا که انجام بسیاری از کارها و تحقق وعده ها، نیازمند فراهم شدن زیر ساخت های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... است.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

انتخاباتوعده های انتخاباتینمایندگان مجلسوعده اشتغالجوانان بیکار کردستانی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان