سرخط خبرها :
دوشنبه 2 شهریور 1394 / 15:56|کد خبر : 12|گروه : اقتصادی

داستان دنباله دار مشاجره های داخل تاکسی/ تاکسی متر های دکوری سقز

داستان دنباله دار مشاجره های داخل تاکسی/ تاکسی متر های دکوری سقز

کرایه تاکسی در مسیرهای درون شهری نفری 350تومان می باشد. عادیست که گاهی که نه! اکثر اوقات پیش میاد که پول خرد همراه نداریم و در این مواقع اگر به راننده 300 تومان بدهیم، تا گفتی معذرت میخواهم و همین مقدار پول خورد همراه دارم، مشاجره ایی رخ می دهد که نگو...

به گزارش خبرنگار گولان سقز، ابلاغ نرخ کرایه‌ها از سویی روزنه امیدی در دل رانندگان ایجاد می‌کند و از سوی دیگر موجی از اعتراض مسافران را به دنبال دارد. رانندگان تاکسی از افزایش ناچیز درآمد خود خوشحالند و مردم از این‌که باید برای رفت وآمد خود هزینه بیشتری بپردازند احساساس نارضایتی می‌کنند. البته در این میان کسانی هم هستند که گران شدن کرایه‌ها را حق طبیعی رانندگان می‌دانند و به این قضیه به شکلی عادی نگاه می‌کنند. مسئله افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها موضوعی بحث برانگیز است و مخالفان و موافقان زیادی دارد. مخالفان و موافقانی که حاضر نیستند از موضع خود پایین بیایند و با هم صلح کنند.

غالب مردم نسبت به این افزایش قیمت‌ها بی‌تفاوت هستند و یا اعتراض خود را علنی نکرده و با موضوع کنار می‌آیند.
واقعا جایی دارد قبل از آغاز دعایی بکنم، که بار الهی برسد فردایی که در شهرم آنقدر فرهنگ سازی شود که هر کاری بنا به قانونی پیش برود که هیچ کسی حتی اگر خواست هم نتواند حق دیگری را بخورد.
 در شهر ما این کرایه تاکسی ماجرایی دارد.....
 کرایه تاکسی در مسیرهای درون شهری نفری 350تومان می باشد. عادیست که گاهی که نه! اکثر اوقات پیش میاد که پول خرد همراه نداریم و در این مواقع اگر به راننده 300 تومان بدهیم، تا گفتی معذرت میخواهم و همین مقدار پول خورد همراه دارم، مشاجره ایی رخ می دهد که نگو...
 
راننده شروع می کند که نخیر ما حقمان را می خواهیم، برادر من، خواهر من پول خرد نداشتی خرد می کردی یا نه اصلا سوار نمی شدی تازه مگر ما روزی چقدر کار می کنیم که از آن بخشش هم بکنیم.
البته منظور من همه رانندگان نیست چرا که بد و خوب همه جا پیدا می شود و رانندگان باانصاف هم در این میان کم نیستند...
بگذریم و اما خدا نکنه که تو 400 تومان به راننده بدهی مگر جرات داری که درخواست 50 تومان باقیمانده ات را بکنی؟
اصلا راننده همچین خودش را به آن راه میزند که آدم به شک می افتد که نکند کرایه ام را کامل نداده باشم.
خالی از شوخی نباشد به قول آدم های هفت خط، قبلا وقتی آدم خودش را میزد به کوچه ی علی چپ هیچ کس نبود، اما الان بری همه اونجان.  اگر دل شیر داشته باشی و بپرسی طلب باقی پولت را بکنی بعضاً جوابت این خواهد شد: شرمنده پول خرد ندارم اگه داری 50تومان بده تا 100تومان بهت بدم. خداوکیلی پیش آمده که روی داشبورد یا جلوی ماشین خودم پول خرد دیدم و میگن نداریم و در جواب اعتراض ما گفتن اونو گذاشیم برای مسافرایی که می خوان شر درست کنن و از 50 تومانشون نمی گذرن.
یکی نیست بگه بابا ما خودمون هم لازم داریم. شماهایی که این همه 50 تومان را بالا می کشی با مردم چه فرقی داری؟
نخیر! اصلا راننده تاکسی ها به طلبکار بودن عادت دارن و همچین قیافه ی حق به جانبی به خود میگیرن که آدم حیفش میاد از حقش بگذره.
آنچه که مسلم است 50 تومان، قیمتی نیست که فقیرترین قشر جامعه هم توان پرداختش را نداشته باشند و یا قیمتی نیست که نیازمندی با آن به ثروت برسد، گرچه اندک پولی است اما خب، حق کم و بیشش مهم نیست، صاحب الحق مهم است که مستلزم به دریافت آن می باشد.اینگونه روندی در جامعه شاید در فردایی نه چندان دور به معضلی عظیم تبدیل شود.
اینگونه گذشتن از حق ها و به دست گرفتن ناحق ها، راه باز شدن دست زدن به کارهای بزرگ دیگر است و من به شخصه بارها شاهد مشاجره و درگیری لفظی راننده و مسافر در داخل تاکسی ها بوده ام.
در اینجا باید مسئولین نظارت بر تاکسیرانی شهرستان پیگیر مسئله باشند البته اگر قیمت را به تناسبی برساند که رقمی رند باشد تا برای دادن و گرفتن آن نیازی به خرد کردن پول نباشیم. شاید بشود که هم زودتر و هم راحتر این بی نظمی را نابود و قانون جدید را آغاز کنیم.
قیمت های تعیین شده مانعی ندارد زیرا می دانیم که به حق پراخت می کنیم و مبلغی را که می پردازیم، آنچه است که از قبل تعین شده می باشد و دادن کامل آن از حقوق و مسئولیت های هر مسافر است.
اینگونه نه حق راننده و نه حق مسافر تباه می شود و رضایت مردم با قانون جدید خویی گرفته و فرهنگ ایرانی به تمام معنا به تصویر کشیده می شود.
 
جدیداً نرخ کرایه تاکسی در سقز افزایش یافته است و همچنان 50 تومان مشاجره های لفظی و گاهاً فیزیکی را به همراه دارد.
و اما رانندگان آژانس های سطح شهر...!!! تاکسی متر های دکوری آژانس های سقز
گر چه راننده آژانس های سقز بنابر دستور و با پرداخت هزینه ای اقدام به نصب تاکسی متر بر روی تاکسی های خود کردند اما برخی از رانندگان حاضر به استفاده از آن نیستند مسافت طی شده را خود نرخ بندی می کنند.
شهروندی سقزی با بیان اینکه بیشتر رانندگان از تاکسی مترهای موجود در تاکسی استفاده نمی کنند گفت: هنگامی خواستار استفاده از تاکسی متر هستیم می گویند خراب است تاکسی متر هم که نباشد کرایه مشخص نیست و راننده گاهاً نرخی بالاتر از قیمت اعلام شده تاکسیرانی از مسافر اخذ می کند.
افشین عزیزی مسئول کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر سقز در این باره به ایرنا گفته است: رانندگان آژانس های تلفنی ملزم به استفاده از تاکسی متر هستند و در صورت نداشتن تاکسی متر و یا عدم استفاده از آن به هر دلیلی، راننده حق دریافت بیش از مبلغ هزار و 200 تومان را ندارد.
 
خیلی ها این مطلب رو به گوش رانندگان رسانده اند ولی کو گوش شنوا... تازه بنا به همین گفته برچسب قانونی تاکسیرانی روی شیشه تاکسی ها وجود دارد ولی متاسفانه رانندگان چشم بینا هم ندارند...
کاش شکایتات از طریق تلفن و پیامک قابل پیگیری بود و دیگر نیازی به مراجعه به تاکسیرانی نبود تا دیگر رانندگان به راحتی در جواب اینکه از شما شکایت خواهم کرد نگویند: هر... میخواهی بکنی بکن.
این نشان از بی توجهی تاکسیرانی به رانندگان متخلف است و به وضوح دیده می شود که آنان هیچ ترس و هراسی از بی رعایتی قانون ندارند.
با توجه به اینکه کم کم هوا  هم گرم می شود پوشش رانندگان باید مد نظر تاکسیرانی باشد زیرا برخی از پوشش ها شایسته و مناسب داخل تاکسی ها و آژانس ها نمی باشد.
البته باز هم تکرار می کنم بد و خوب همه جا هست و منظور ما در این گزارش همه رانندگان آژانس و تاکسی ها نیست و امیدوارم این مشکل به زودی در سطح شهرستان با همت مسئولین ما حل و چاره سازی شود.
 
انتهای پیام/



برچسب ها :

تاکسی مترتاکسیشهرستان سقزتاکسی رانی سقز

نظرات کاربران :

نیزام [سه شنبه 3 شهریور 1394 | 13:42] پاسخ

میشه برای تاکسی ها هم کارت خوان گذاشت که هر رقمی باشه به اسانی قابل پرداخت است و بهداشتی تر است و حواس راننده هم برای گرفتن و پس دادن پول پرت نمیشه. و اینکه با پیامک بتوان شکایت خود رو به تاکسیرانی رساند بسیار ایده ی خوبی است که باید شهرداری این سامانه ی پیامکی رو برای تاکسی ها و اتوبوس های درون شهری و حتی برون شهری فراهم کنه.

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان