سرخط خبرها :
شنبه 22 آبان 1395 / 11:07|کد خبر : 1191|گروه : اجتماعی

توطئه‌ آمریکا و آل سعود٬ ایجاد جنگ مذهب است

توطئه‌ آمریکا و آل سعود٬ ایجاد جنگ مذهب است

رئیس مرکز اسلامی سقز با بیان اینکه توطئه‌ آمریکا و آل سعود٬ ایجاد جنگ مذهب علیه مذهب است، تصریح کرد: امروز در کانال‌های ماهواره‌ای زیادی به تبلیغ مذهب علیه مذهب و تفرقه بین شیعه و سنی می‌پردازند و تلاش آمریکا در کشورهای اسلامی٬ ایجاد تفرقه بین مسلمین و این دو مذهب است.

به گزارش گولان سقز، ماموستا دکتر عابد نقیبی٬ رئیس مرکز اسلامی سقز در نشست علمی اربعین از دیدگاه اهل سنت در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد٬ در جمع اساتید حوزه و دانشگاه گفت: اهل سنت با تکفیری‌ها متفاوت هستند، تکفیری‌ها همان خوارج صدر اسلام هستند و هیچ ربطی به اسلام ندارند، در سوریه امروز٬ شیعه و سنی را مانند حیوان ذبح می‌کنند و بعد فریاد الله‌اکبر سر می‌دهند٬ مانند کسانی که در مقابل امام حسین(ع) شمشیر کشیدند و فریاد الله اکبر سر دادند.

 

رئیس مرکز اسلامی سقز با بیان اینکه توطئه‌ آمریکا و آل سعود٬ ایجاد جنگ مذهب علیه مذهب است، تصریح کرد: امروز در کانال‌های ماهواره‌ای زیادی به تبلیغ مذهب علیه مذهب و تفرقه بین شیعه و سنی می‌پردازند و تلاش آمریکا در کشورهای اسلامی٬ ایجاد تفرقه بین مسلمین و این دو مذهب است.

 

وی با اشاره به اینکه اربعین٬ در امتداد حرکت امام حسین(ع) است٬ افزود: امام حسین(ع) سید جوانان اهل بهشت است، در هیچ مکتبی ندیدم که ۱۶ میلیون نفر از ۴۰ کشور دنیا برای امری مانند راهپیمایی اربعین جمع شوند و در این حرکت عظیم شرکت کنند بدون آنکه هراسی از این موضوع داشته باشند که ممکن است در یک کشوری که نزاع با تکفیری‌ها دارد٬ کشته شوند.

 

وی ادامه داد: امروز خانه کعبه و حرم پیامبر خاتم به دست خانواده سعودی تصاحب شده است و آن‌ها ادعا می‌کنند که کلیددار همیشگی و دائمی این دو مکان مقدس از گذشته تا به امروز بوده‌اند، در صورتی که مسجدالحرام و مسجدالنبی دو مکان مقدسی هستند که متعلق به همه جهان اسلام است.

 

ماموستا نقیبی با اشاره به اینکه در طول تاریخ٬ وهابیت ناتوانی خود را در اداره حرمین شریفین نشان داده است، افزود: وهابیت نسبت به همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی بی احترامی می کند، اتحادیه عربی که آن‌ها بیان می‌کنند٬ سلفی‌های طاغوتی هستند که مسلمانان را کافر می‌دانند و خودشان دست در دست آمریکا و اسرائیل داده‌اند.

 

وی با بیان اینکه اسلام وهابیت، هیچ گاه اسلام ناب محمدی نخواهد شد٬ تصریح کرد: امروز در مقدس‌ترین مکان عالم در جوار خانه کعبه عده‌ای سیاست را در دست دارند که نه تنها فاسد هستند بلکه در کنار آمریکایی‌ها شراب می‌خورند و در جنایت‌های آمریکایی در کشورهای اسلامی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 

رئیس مرکز اسلامی سقز با اشاره به اینکه رفتار آل سعود و ارتباطات او با آمریکا و غیر مسلمانان در عربستان نشان دهنده خبیث بودن این سیاست مداران در برابر مسلمانان است، افزود: جنایت‌های آل سعود بر مسلمانان خود این کشور بر کسی پوشیده نیست، همان طور که همسایه آن٬ بحرین امروز٬ جنایت‌های عظیمی در حق مسلمانان به خصوص رهبر آن‌ها شیخ عیسی قاسم انجام داده است.

 
منبع: ایکنا

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

آمریکاآل سعودجنگ مذهبتفرقه بین مسلمانانسیاستامام حسین(ع)کانال ماهواره ای

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان