سرخط خبرها :
سه شنبه 18 آبان 1395 / 10:50|کد خبر : 1172|گروه : سیاسی

بعد از نیم قرن زندگی بانوی کردستانی در بیسوادی؛

یک « خواب»، مرا بیدار کرد/ سیمای کهنگی در قرآن معنا ندارد

یک « خواب»، مرا بیدار کرد/ سیمای کهنگی در قرآن معنا ندارد

اولین باری که قدم در راه ختم قرآن برداشتم زمانی بود که کنار یک ماموستای برجسته اهل سنت آیة‌الکرسی را زمزمه می‌کردم و او وقتی علاقه مرا به حفظ قرآن دید چندین بار این آیات را تکرار کرد تا من حفظ شوم و همین موضوع موجب شد تا عزمم را جزم کنم و با بی سوادی ختم قرآن را در پیش گیرم و سواد قرآنی را یاد بگیرم.

به گزارش گولان سقز به نقل از آفتاب دل، شكوفايي و درست زيستن را در كلمه به كلمه آيات قرآن معني مي‌كرد. مفهوم عميقي از آيات الهي را در وجود پرورانده بود. هرچه بيشتر محو خلقت خداوند مي‌شد زودتر به مسير‌هاي سبز و روشن آينده دست پيدا مي‌كرد.

 

روح زندگي جور ديگر در نگاهش رنگ گرفته و انگار چشمانش رو به افقي نو باز شده بود. نگاهش به دريچه زندگي تصويري جديد گرفته بود. تا اين‌كه تصميم گرفت قدم در راهي گذارد كه فصل‌هاي زيبايي را در دفتر زندگي‌اش ثبت كند.حلیمه خلیلی متولد 1341 در شهر سنندج است. او بی سواد بود و یک عالم رویا سبب شد که ختم قرآنی را آغاز و با سواد شود.


داستانش را از یک خواب برایمان آغاز می کند، خوابی که در یک باغ زیبایی قرار دارد و می خواهد توبه کند تا زندگی را با یک دید دیگر شروع کند، از خواب که بلند می شود پریشان است اما با رفتن به مسجد و خانقاه، نمازش را می خواند و در کلاس های قرآن ماموستا سید بهاء الدین آرندان شرکت می کرد.

 


وی با بیان خاطره‌ای جالب، نحوه ورودش به این عرصه را برای ما بازگو می‌کند و می‌گوید: اولین باری که قدم در راه ختم قرآن برداشتم زمانی بود که کنار یک ماموستای برجسته اهل سنت آیة‌الکرسی را زمزمه می‌کردم و او وقتی علاقه مرا به حفظ قرآن دید چندین بار این آیات را تکرار کرد تا من حفظ شوم و همین موضوع موجب شد تا عزمم را جزم کنم و با بی سوادی ختم قرآن را در پیش و سواد قرآنی را یاد بگیرم.

 

شنا کردن در دریای قرآن انسان را هرگز خسته نمی‌کند
وی با عنوان اینکه قرآن کریم آئین‌نامه جامع زندگی بشریت است، گفت: قرآن مانند دریایی است که هرچه در آن شنا کنی به عمق آن نمی‌رسی و در این راه نیز هرگز خسته نمی‌شوی؛ بلکه بیشتر علاقه‌مند و مشتاق‌تر می‌شوی.


وی با اشاره به اینکه هر آنچه را که دارم از قرآن دارم و از لحظه به لحظه بودن در محضر قرآن لذت می‌برم، بیان کرد: بهترین لحظات عمرم در کلاس‌های قرآن سپری می‌شود؛ اگر کوله‌باری از مشکلات را داشته باشم همین که در کلاس قرآن حاضر شوم همه آنها از یادم می‌رود؛ معنویت حاکم بر کلاس‌های قرآن و پاکی دل‌های حاضر در کلاس و اینکه هر قدمی که در راه قرآن برمی‌داری حسنه‌ای برای تو نوشته می‌شود، همه و همه حال و هوای بی‌نظیری به انسان می‌بخشد که قابل وصف نیست.


قدم در مسيري هدفمند
اين بانوی قرآنی مي‌گويد: در حال حاضر متولی هئیات مذهبی اهل سنت عاشقان رسول الله (ص) در سنندج هستم، مراسم های دینی و مذهبی ویژه بانوان در این مکان ها برگزار و با خواندن نماز جماعت و توکل بر خدا و توسل به ائمه و اهل بیت ختم قرآن را آغاز می کنیم .


خلیلی با بیان اینکه هیچ کار خداوند بی حکمت نیست افزود: در عرض دو سال توانستم برای اولین بار قرآن را ختم  کنم و فقط به پيشرفت و هدفم فكر مي‌كردم هر چه بيشتر پيش مي‌رفتم عشق و علاقه‌ام بيشتر مي‌شد.

 

وی می گوید؛ در اين بين چيزي كه براي انسان مي‌ماند عمل صالح اوست. خوشحالم از اين‌كه توانسته‌ام تا به امروز مشوق بسياري از جوانان باشم. برخي از جوانان انگار در اين دنيا گم شده‌اند و به دنبال يك هدف خاصي در زندگي نيستند. سعي كرده‌ام با راهنمايي و حرف زدن آن‌ها را به مسيري روشن هدايت كنم.

 

اين بانوی کردستانی،  قرآن را هديه الهي مي‌داند و بزرگترين سرمايه‌اش اين است كه توانسته است افرادي را در اين راه ديني تربيت كند و خود را عضو كوچكي از اين جامعه مي‌داند كه توانسته قدمي بردارد.


 وي ادامه مي‌دهد: از خواندن قرآن هيچگاه خسته نمي‌شوم حتي شب‌ها هنگام خواب هم قرآن مي‌خوانم و ياد خدا را زير لب زمزمه مي‌كنم. هر چه بيشتر تفسير مي‌خوانم به حفظ و ماندگاري آيات در ذهنم بيشترکمک مي‌كند.


وی در پایان با اشاره به اینکه خوشا به حال آنانکه از عمق قرآن بهره‌مند می‌شوند و لحظه به لحظه زندگیشان با قرآن کریم عجین شده است، یادآور شد: از خداوند می‌خواهم به من زندگی قرآنی، مرگ قرآنی و حشر قرآنی عطا کندو هميشه براي حل مشكلاتم خداوند را به آيه آيه قرآنش قسم مي‌دهم و تنها يك چيز از او مي‌خواهم و آن عاقبت به خيري است تا به امروز كه به من لطف و عنايت داشته امیدوارم تا آخر هم ختم به خير شود. آرزو دارم فرد مفيدي براي جامعه‌ام باشم و در زمينه فعاليت‌هاي قرآني هميشه موفق عمل كنم و قدرت كافي براي درك و فهم قرآن داشته باشم.


انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

بانوی کردستانیبی سوادخوابقرآنقرآن کریمختم قرآن

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان