سرخط خبرها :
شنبه 24 مهر 1395 / 14:03|کد خبر : 1098|گروه : سیاسی

تاملی بر اظهارات معاون اقتصادی استاندار کُردستان/

حرف‌های غیرکارشناسانه یا تلاش برای کسب محبوبیت؟

حرف‌های غیرکارشناسانه یا تلاش برای کسب محبوبیت؟

مدیران دولتی در کُردستان در ماه‌های پایانی خود در مسندهای مختلف در تلاشند تا با هر شیوه و روشی شده محبوبیت خود را که درطی چند سال گذشته بر اثر عملی نشدن وعده‌ها از دست رفته، برگردانند.

به گزارش گولان سقز به نقل از نوای آبیدر، اصل جذب سرمایه‌گذار و حضور بخش خصوصی در عملی کردن گفتمان توسعه در کُردستان همواره در کلام مدیران و مسئولین دیده شده؛ اما اینکه تا چه اندازه به این مهم عمل شده خود جای بحث و تامل دارد.

 

"حسین فیروزی" معاون معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار کردستان در جریان افتتاح  پل تقاطع غیر همسطح بلوار کردستان سقز با مشارکت بخش خصوصی، گفته که استانداری و مجموعه دولت در کُردستان بیشترین تلاش را برای جذب سرمایه گذار و بخش خصوصی به کار خواهد بست.

 

این در حالی است که "عبداالمحمد زاهدی" استاندار کُردستان در جلسه خدمات سرمایه گذاری استان در اردیبهشت ماه با اشاره به وضعیت نامطلوب جذب بخش خصوصی و سرمایه گذاران در کُردستان عکس سخنان معاون خود را ابراز داشته و گفته بود که اقداماتی صورت گرفته اما کماکان روند سرمایه گذاری در کردستان کند است.

 

البته نکته قابل تاملی نیز در سخنان استاندار کُردستان نیز دیده می‌شود که گفته بود جذب سرمایه گذار به هر شکل ممکن باید صورت بگیرد؛ استاندار منظور خود را به صورت شفاف از کلام "به هر صورتی" نگفته است اما آنگونه که تلقی می‌شود مسئولین دولتی در کُردستان در سال آخر دولت تدبیر و امید در تلاش برای کسب محبوبیت هستند.

 

کُردستان که در انتخابات سال 92 بیشترین رای را به روحانی و تیم مدیریتی وی داد، کمترین‌ توجه دولت تدبیر و امید و عملی شدن وعده‌ها را به خود دید.

 

تناقضات سخنان دولتی‌ها در کُردستان – یکی در مدح و جذب سرمایه گذار و دیگری نگرانی از نبود آن – نشان از روند بدون برنامه تحقق یکی از اصول اقتصاد مقاومتی در راستای جذب و تشویق سرمایه‌های داخلی و کاهش وابستگی به بودجه دولتی و عمومی است.

 

استاندار کُردستان خود صراحتاً در بسیاری از جلسات دولت از برخی از مدیران کم‌کار و نالایق که در امر جذب سرمایه گذار تنگ نظر هستند، گلایمند بوده و آنها را یکی از موانع اصلی توسعه و جذب بخش خصوصی قلمداد کرده است؛ حال چرا و به چه دلیل با آنها برخوردی قاطع نشده خود نکته‌ای مبهم در کارنامه مدیریتی نمایندگان دولت یازدهم در کُردستان است.

 

البته طبیعتاً با نزدیک شدن به ایام انتخابات، دولتی‌ها به هر دری می‌زنند تا بتوانند محبوبیت کم خود را در میان مردم با دادن وعده‌های مجدد و بعضاً اتمام پروژه‌های خاک خورده به دست آوردند.

 

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

دولت یازدهمدولت تدبیر و امیدوعده های انتخاباتیاستاندار کُردستانمعاون اقتصادی استاندار کُردستاناستانداری کُردستانوعده وعید

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان