سرخط خبرها :
شنبه 24 مهر 1395 / 15:03|کد خبر : 1088|گروه : فرهنگی

لزوم توجه به یک معضل جدی؛

فقر و فحشا در کمین خانواده های بدسرپرست!

فقر و فحشا در کمین خانواده های بدسرپرست!

بدسرپرستی یکی از مشکلاتی است که خانواده را تهدید می کند و این مساله شرایطی بدتر نسبت به خانواده های بی سرپرست را ایجاد می کند.

به گزارش گولان سقز، به نقل از کُردتودی، داشتن یک حامی و یک مرد در زندگی که پاسدار حق و حقوق همسر و فرزندانش باشد یکی از اساسی ترین مواردی است که به یک خانه و خانواده گرمی می بخشد.

سرپرستی یک خانواده در اکثر کشورها خصوصا در ایران برعهده مردان است و زنان تنها در زمانی که همسر خود را از دست بدهند می توانند به عنوان سرپرست خانواده شناخته شوند.
 
در موارد زیادی دیده شده است که پدر خانواده و یا همسر به دلیل مشکلات مالی و روانی که دارد در نهایت سر فرزندان و همسر خود معامله سختی خواهد کرد و آنها را به آسانی و به قیمتی کم و مجانی به فروش می گذارد.
 
پدران معتادی که حاضر هستند برای تامین هزینه مواد مخدر خود دست به هر کاری حتی حراج خانواده خود هم بزنند، همسرانی از کار افتاده که همسر خود را سپر بلا می کنند، تا جبران مافات بی کاری، بی پولی و کم کاری جامعه را سر او دربیاورند.
 
سرپرستی زنان در خانه و خانواده در کشور ما به آسانی دیگر کشورها نیست، چرا که داشتن زندگی ساده و بی دغدغه برای زنان با توجه به شرایط موجود به سختی می گذرد و زن در جوامع سنتی و در حال توسعه برای کسب درآمد و تامین مایحتاج خود نیازمند تلاش زیادی خواهد بود.
 
زنان سرپرست خانوار و یا بد سرپرست به علت فقدان همسر شرایط زندگی سختی را تجربه می کنند  و در بیشتر موارد به علت نبود پشتوانه مالی و همچنین کمبود سرمایه های اجتماعی برای یافتن راه مناسب حل مشکلات، در معرض آسیبهای جدی رفتاری، اجتماعی و اخلاقی قرار می گیرند.
 
زنان غالبا به دلیل سنتی بودن جامعه کمتر در ایفای نقش های اجتماعی سهیم بوده و برخی از آنها در سنین کم وارد زندگی مشترک شده و در نهایت برخی از این افراد هم شانس کمی برای داشتن زندگی بدون دردسری خواهند داشت.
 
همسران معتاد، بیکار و یا مجرم و زندانی زندگی را بر این زنان جوان تنگ کرده و آنها که حتی دارای سواد کم و یا بدون هیچ پشتوانه مالی در نهایت مجبور به کشیدن جور و بار سخت زندگی خواهند شد و برای گذران زندگی و تهیه مایجتاج های خود در نهایت و به اجبار دست به هر کاری خواهند زد.
 
برخی از زنان حتی قربانی زیاده خواهی جامعه و فساد موجود خواهند شد تا بتوانند خرج زندگی خود و فرزندانشان را تهیه کنند، حتی برخی از فرزندان هم در سنین کم به اجبار و با داشتن سرپرستی بد در نهایت وارد دنیای کثیف درآمدزایی به هر طریقی خواهند شد.
 
انجام اقدامات لازم برای کمک به زنان در مقابله با آسیب های موجود یکی از رسالت های نهادها و سازمان های مرتبط با شناخت و رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی است که لازم است به صورت جدی پیگیری و دنبال شود.
 
همچنین لازم است که مرکاکز حمایتی و خدماتی رویکرد خود را علاوه بر محور مالی و اقتصادی به اجتماعی و فرهنگی و تقویت ابعاد آن نیز معطوف کنند تا از میزانآسیب پذیری و شکنندگی بانوان کاسته شود.


انتهای خبر/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

فقرفحشاخانوادهسرپرستزندگیحقوق بشرخانه و خانوادهمجرم و زندانی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان