سرخط خبرها :
شنبه 24 مهر 1395 / 11:55|کد خبر : 1084|گروه : پزشکی

طلسم نبود «ام. آر. آی» در سقز شکسته شد/ سفر اجباری سقزی ها به بیمارستان استانهای همجوار

طلسم نبود «ام. آر. آی» در سقز شکسته شد/ سفر اجباری سقزی ها به بیمارستان استانهای همجوار

پس از گذشت ماه ها و پیچ و خم های طولانی بالاخره 22 مهرماه سال جاری دستگاه ام. آر. آی در سقز راه اندازی و شروع به فعالیت کرد.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، سقز در 190 کیلومتری شمالغربی استان واقع شده که دومین شهرستان پرجمعیت پس از سنندج به شمار می آید و همچنین از قدمتی 3500 ساله برخوردار است.

بهره مندی از بهداشت و سلامت دو مقوله اساسی است که بخشی از آن مربوط به مردم و بخش عمده و اصلی نیز برعهده دولت بویژه نظام سلامت است که برای تحقق آن باید بکوشند.

ازبدو انقلاب تاکنون به برکت نظام و انقلاب وضعیت بهداشتی و درمانی این شهرستان ها پیشرفت زیادی داشته است اما به لحاظ جمعیت شهرها و روستاهای آن مردم این منطقه تاحدی از این وضع گله مند هستند.

هم اکنون دو بیمارستان امام خمینی (ره) و تامین اجتماعی در سقز فعال می باشند و بیمارستان 235 تختخوابی در دست احداث این شهرستان به گفته مسئولان کشوری و شهرستانی تا پایان سال 96 به اتمام خواهد رسید. اما با این وجود باز کمبود امکانات در این شهر بیداد می کند زیرا مردم شهرستانهای همجوار همچون بانه، دیواندره و بوکان به مراکز درمانی سقز مراجعه می کنند غافل از اینکه مردم اینجا خود برای کارهای پزشکی به اجبار راهی جاده های مرگ مرکز استان، تهران، تبریز و ارومیه می شوند تا دوای درد خود را با نسخه های متخصصان و فوق تخصص های این شهرها بیابند.

جالب است بدانیم اگر روزی به مطب یکی از پزشکان متخصص و فوق تخصص در استان تبریز مراجعه کنیم بدون اغراق نیمی از بیماران مطب را کرد زبانان منطقه کردستان خصوصاً شهرستان سقز تشکیل می دهند که این خود جای تاسف دارد چرا برای مراجعه به یک پزشک باید فرسنگ ها راه را طی کرد تا بیماری خود را علاج نماییم.

همانطور که بارها و بارها در اخبار حوادث خوانده و یا شنیده ایم اغلب مصدومان سوانح به دلیل شدت جراحات و نبود امکانات و تجهیزات پزشکی به مرکز استان یا تبریز و ارومیه اعزام می شوند که در نیمه راه جان خود را از دست می دهند و به همین دلیل آمار فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای سقز در استان حرف اول را می زند که واقعا باید مسئولان چاره ای برای این امر بیندیشند.

روز پنجشنبه 22 مهرماه طلسم نبود دستگاه ام آر آی در شهر تاریخی سقز شکسته شد که به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان این دستگاه در بیمارستان حضرت امام خمینی(ره) نصب شده و آماده ارائه خدمات به مردم شهرستان های سقز، بانه، دیواندره و دیگر شهرهای اطراف است. 

لازم به ذکر است، پیش از این برای انجام یک ام. آر.آی ساده بیماری که از دیسک کمر و مریضی های دیگر رنج می برد همانطور که در مطالب فوق ذکر شد باید مسافتی دور را طی می کرد که خوشبختانه این مسئله حل شد و امیدواریم دیگر مشکلات درمانی و پزشکی دیگر شهرستان با همت مسئولان پیگیری و بررسی شود.

**تاکید شهروندان سقزی بر توجه مسئولان برای رفع نواقص پزشکی این شهرستان

یکی از شهروندان سقزی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: برخی پزشکان این شهرستان تنها برای درمان های اولیه پاسخگو بوده و برای مداوای ما را به استانهای دیگر پاس می دهند و مشکلات مالی و بی بضاعت بودن بیماران برایشان مهم نیست.

حسینی ادامه داد: اگر قدرت مالی ماها جوابگو بود قطعا بدون راهنمایی پزشکان، خود راهی استانهای دیگر می شدیم اما واقعا وسع ما به هزینه های رفت و برگشتش نمی رسد و گاهاً مجبور به خوددرمانی می شویم.

 مرادی از دیگر شهروندان سقزی با بیان اینکه مسئولان و کارکنان بیمارستان ها و مراکز درمانی در این شهرستان ها برای خدمت رسانی به مردم نهایت تلاش را دارند، افزود: در دومین شهر استان متاسفانه وضع نامطلوب درمانی و بهداشتی مشهود است و از مسئولان استانی و کشوری استدعا داریم که بیشتر به سقز توجه نمایند زیرا اگر نیازهای این شهر مرتفع شود بیش از سه شهرستان دیگر به رفاه می رسند و امکانات پزشکی ما نیز جوابگوی نیازهای آنها خواهد بود.

در ادامه چندین شهروند دیگر سخنان مشابهی با عناوین بالا مطرح کردند که امیدواریم مسئولان ارشد شهرستان چون معاون استاندار و فرماندار ویژه سقز این مطالبات را به گوش مسئولان استانی و کشوری برساند تا از مشکلات مردم این دیار کمی کاسته و محرومیت در این مناطق کمرنگ شود.

انتهای خبر/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

طلسمام آر آیMRIبیمارستانبهداشت و سلامتانقلابپزشکان متخصصاخبار حوادث

نظرات کاربران :

آرمان عبدی [یکشنبه 25 مهر 1395 | 14:34] پاسخ

باسلام از اطلاع رسانی سپاسگذاریم ممنون از سایت گولان و مدیر محترم سایت

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان