سرخط خبرها :
دوشنبه 12 مهر 1395 / 13:45|کد خبر : 1061|گروه : اجتماعی

چگونه از اکانت ایمیل خود محافظت کنیم؟

چگونه از اکانت ایمیل خود محافظت کنیم؟

کارشناس تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا شهرستان سقز با اشاره به اینکه اکانت های ایمیل اغلب حاوی مقدار زیادی اطلاعات شخصی است که آن ها را تبدیل به هدف با ارزشی برای هکرها و مجرمان سایبری کرده است.

به گزارش گولان سقز، ستواندوم  محمد رضا کوچک زاده با عنوان این مطلب اظهار داشت: اکانت های ایمیل اغلب حاوی مقدار زیادی اطلاعات شخصی است که آن ها را تبدیل به هدف با ارزشی برای هکرها و مجرمان سایبری کرده است. 


وی افزود: ایمیل یا همان پست الکترونیک علاوه بر این که یک روش آسان برای برقراری ارتباط با دوستان، اعضای خانواده و همکاران تان است؛ اگر مورد هک قرار بگیرد، می تواند به یک کابوس برای شما تبدیل شود. 

بخش مبارزه با کلاهبرداری های مجازی پلیس انگلستان اخیراً صحبت های یک هکر بازداشت شده را منتشر کرده است.

او در صحبت هایش گفته است: «اگر بدانید چه اطلاعات ارزشمندی را افراد از طریق ایمیل ارسال می کنند، شگفت زده می شوید. من به راحتی از طریق ایمیل های ارسالی در Hotmail به شماره حساب بانکی افراد دسترسی پیدا کرده ام. 

وقتی وارد اکانت ایمیل افراد می شوم به دنبال مواردی همانند فاکتورها، رسیدهای PayPal، رسیدهای خرید آنلاین و هرچیز مالی دیگر می گردم و با تلاش زیاد و ورودهای متعدد توانستم به اطلاعات ارزشمندی دسترسی پیدا کنم.»

با این توضیح مشخص می شود که چرا هکرها علاقه مند به اکانت ایمیل شما هستند و این که چرا شما باید از اکانت ایمیل تان محافظت کنید.

گام های زیر را برای حفاظت از اکانت ایمیل تان طی کنید:   

1- برای مقاصد متفاوت از ایمیل های متفاوت استفاده کنید.

این یک ایده خوب است که برای مقاصد مختلف از جمله کاری، شخصی و خرید های آنلاین از ایمیل های متفاوتی استفاده کنید. این کار میزان خطر را کاهش می دهد و دست هکرها را برای شما رو می کند.

2- از مزایای تأیید هویت دوعاملی استفاده کنید.

تأیید هویت دوعاملی ویژگی است که در آن از شما درخواست موارد بیشتری جز رمز عبور برای ورود به اکانت ایمیل می شود. در این ویژگی شما الزام می شوید هم چیزی را که می دانیدهمانند رمز عبور را وارد کنید و هم چیزی را که تحت مالکیت شماست همانند شماره تلفن. اغلب پشتیبانان ایمیل این ویژگی را برای شما فراهم می کنند و دستورالعمل مرحله به مرحله برای ایجاد آن به شما ارائه می دهند.

           
3- مراقب ایمیل های مشکوک باشید و از آنتی ویروس استفاده کنید.

اگر ایمیل هایی را دریافت کردید که ارسال کنندگان آن را نمی شناسید، بر روی هیچ کدام از لینک ها و یا فایل های پیوست آن کلیک نکنید. هکرها اغلب تلاش می کنند تا شما را به سمت افشای رمز عبورتان هدایت کنند و یا ویروس هایی را به داخل سیستم شما وارد کنند تا دسترسی به اطلاعات شما پیدا کنند.

4- زمانی که از wifi عمومی و یا کامپیوترهای مشترک استفاده می کنید، مراقب باشید.  

از وارد شدن به حساب ایمیل خود از کامپیوترهای عمومی دوری کنید؛ چرا که می تواند آلوده به نرم افزارهای جاسوسی باشد. همچنین به wifi عمومی نا امن متصل نشوید به جای آن از خدمات داده همراه مانند 4G برای دسترسی به حساب تان استفاده کنید.

5- رمز عبور ایمن داشته باشید. رمزهای عبور اولین وسیله دفاعی شما در برابر هکرها هستند.

برای داشتن یک رمز عبور قوی شما باید از نشانه ها, اعداد و حروف بزرگ و کوچک استفاده کنید. به خاطر داشته باشید، پیچیدگی و منحصر به فرد بودن رمز عبور منجر می شود به راحتی در دسترس هکرها قرار نگیرد.

اگر دچار بدشانسی شدید و ایمیل شما مورد هک قرار گرفت، فوراً پسوردتان را تغییر دهید. اسکن آنتی ویروس را بر روی ابزارتان اجرا کنید و به پلیس فتا  گزارش دهید.    

انتهای پیام/  

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

ایمیلپلیس فتاهکرwifiوای فایاکانت ایمیلمجرمان سایبری

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان