سرخط خبرها :
یکشنبه 11 مهر 1395 / 08:11|کد خبر : 1056|گروه : اجتماعی

خودنمایی شهرداری در سایه ی سادگی شهروندان(1)

خودنمایی شهرداری در سایه ی سادگی شهروندان(1)

شهر سقز باوجود دغدغه های ایجاد شده در امر شهرسازی و افق های پیش بینی شده در سند چشم‌انداز 2014 برای توریستی و تجاری شدن و زیبا سازی آن، هنوز همان آش و همان کاسه است .

به گزارش گولان سقز، شورا و شهرداری رکن اصلی اداره شهر محسوب میشوند که قطعا در امر شهرسازی و عمران اختیارات تام دارند. 

شهر سقز هم باوجود دغدغه های ایجاد شده در امر شهرسازی و افق های پیش بینی شده در سند چشم‌انداز 2014 برای توریستی و تجاری شدن و زیبا سازی آن، هنوز همان  آش و همان کاسه است .

در سالهای اخیر با وجود سرمایه گذاری توسط افراد غیر بومی در سطح شهر و شهرستان و یا متقاضیان سرمایه گذاری هنوز راهی به نام پیشرفت و آبادانی ندیده و نخواهیم دید، رکن اصلی عمران که در اختیار شهرداری است اولویت کاری خود را صرف پروژه هایی نموده که منفعتی برای شهروندان ندارد و نخواهد داشت.

سکاندار شهرداری و اعضای محترم شورا، انگار علاقه ی خاصی به مجتمع های تجاری دارند که در طی چهار سال به این مسئولیت ملحق شده تلاش چشمگیری جهت جذب سرمایه گذار برای ساخت و ساز در امر پاساژ و مجتمع های عظیم داشته اند، اما باید پرسید که این امر چاره ساز بوده یا نه؟

آیا مجتمع های تجاری، تجاری شدن؟

با وضعیت بد نابسامان اقتصادی که مردم با آن روبرو هستند قطعا برای فراهم کردن محصولات و تشکیلات یک مغازه به مشکل بر میخوریم چه برسد به اجاره ی آن، آن هم اجاره های کلان تعیین شده برای مجتمع های شهرداری
شهرداری سقز در این چند سال برای مجتمع هایی سرمایه گذاری کرده است که هنوز بعد از گذشت یک الی دوسال از افتتاحآن ، نصف مغازه های آن تار عنکبوت تنها ساکن آن شده ، مابقی آنها نیز باشرایطی اجاره داده شده اند که دست و بال مستاجر را برای تخلیه ی آن بسته اند.

یکی از اجاره نشین های مجتمع آزادی درد دل جالبی داشت و میگفت خارج از اجاره ی ماهیانه ی 300000 الی 1200000 تومانی باید ماهانه بیش از 150هزار تومان جهت شارژ به مدیر مجتمع پرداخت نماید که چیزی حدود پانزده میلیون تومان برای 90مغازه غیر از فیش های پرداختی برق، جمع می شود که این در حالی است اگر این هزینه ها رو از درآمد کم کنیم احتمالا ماهانه 800هزار تومان درآمد خواهیم داشت که در این برهه زمانی جوابگوی خرج زندگی یک خانواده نیست.

حال باید گفت وجود این مجتمع واقعا برای توریستی شدن و عمران شهر بود یا کسب منبعی درآمدزا برای شورا و شهرداری؟

چرا درآمد زا؟ چون شهرداری یک ریال جهت ساخت آن هزینه نداشته و یک شرکت خصوصی مجری آن بوده که 30% پروژه را به شهرداری واگذار کرد، مجتمعی که قریب به شانزده ماه عبور و مرور مرکز اصلی شهر را مختل  و هنوز که هنوزه میدان روی آن چهار شاخه میلگرد است و شده المان شهر باستانی سقز...

یکی دیگر از پروژهای عظیم شورا و شهرداری، مجتمع گولان است که با اوراق بهادار سنگین چندین میلیاردی بانک شهر در حال ساخت و اجرا است  بعداز گذشت 3سال هنوز 40 درصد پیشرفت فیزیکی نداشته، مجتمعی که هنوز معلوم نیست تفریحی است یا تجاری، مسکونی است یا هنری؟

یا مجتمع فرهنگی هنری شهرداری در بلوار دانشجو، پروژه ای که برای ساخت آن چند درصد از فضای سبز پارک گولان را جهت خاک برداری تخریب کرند و بعد از اجرای کار، فونداسیون ان حدود یک سال  که بدون توضیح تعطیل شده و در حال به تاریخ پیوستن است.

ادامه دارد ...

انتهای خبر/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

شهرداریدغدغهافقسند چشم‌انداز2014توریستیتجاریزیبا سازیسقز

نظرات کاربران :

سقزی [یکشنبه 18 مهر 1395 | 13:05] پاسخ

با ساخت و سازهایی که در چم سقز، یا همون پروژه گلان صورت می‌گیره، بنظر میرسه شهرداری هیچ برنامه ای نداره، مثلا قسمتی از پارک گلان رو به بهانه درست کردن مجمتع تخریب کردن و کلاً تصمیم ها برای ساخت و ساز در این قسمت که بکر و دست نخورده است و ساخت و ساز در آن برای مردم سقز و آیندگان خیلی مهمه، براساس برنامه ریزی و آینده نگری صورت نمیگیره.

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان