سرخط خبرها :
پنجشنبه 8 مهر 1395 / 13:06|کد خبر : 1051|گروه : سیاسی

عذرخواهی صالح امین پور از شهدا / چرا روسای جلسه موضع نگرفتند؟!

عذرخواهی صالح امین پور از شهدا / چرا روسای جلسه موضع نگرفتند؟!

در جلسه احزاب سیاسی اینجانب مطالبی را درخصوص دفاع مقدس، نقش شهیدان و رابطه دولت و ملت و همبستگی ملی توضیح دادم که متاسفانه به دلیل به کاربردن واژه های تحت اللفظی سوء برداشت هایی از آنها شده است.

به گزارش گولان سقز، دکتر صالح امین پور عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور سقز در خصوص اظهارتش در جلسه احزاب سیاسی بیانیه ای را جهت شفاف سازی موضوع و انتشار آن در این رسانه ارسال کرده است که متن آن به شرح ذیل است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

بدین وسیله اینجانب دکتر صالح امین پور عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور سقز بر خود لازم می دانم درخصوص شبهاتی که از صحبت های بنده در جلسه مورخه اول مهرماه سال 1395 با فعالین سیاسی و معاون محترم استاندار جناب آقای آشناگر و سایر مسولین شده است توضیح دهم:

در جلسه مذکور اینجانب مطالبی را درخصوص دفاع مقدس،  نقش شهیدان و رابطه دولت و ملت و همبستگی ملی توضیح دادم که متاسفانه به دلیل به کاربردن واژه های تحت اللفظی سوء برداشت هایی از آنها شده است. اگر نتوانستم در آن جلسه مطلب را به صورت گویا توضیح دهم اکنون با ذهن و زبان و قلم خودم همه آنچه را که باطنا به آن اعتقاد دارم توضیح می دهم:

هیچ کس در هیچ دوره ای نمی تواند رساتر و زیباتر از این توصیف مطلبی درباره شهید والا مقام شهید حسین فهمیده بیان نماید:

« رهبر ما آن طفل 13 ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم  نمود و خود نیز شربت شهادت را نوشید»( امام خمینی«ره»).

مگر در جهان معاصر و آینده کسی می تواند این رشادت و این شهادت را زیر سوال ببرد؟

مگر کسی می تواند  اسطوره مقاومت و از خودگذشتگی این مرزو بوم را نادیده بگیرد؟

مگر چند نفر در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به این افتخار نائل آمده اند که مورد تفقد و محبت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران قرار گیرند؟

وقتی امام راحل«ره» چنین فرمایشی را درباره کسی بفرمایند حجت بر بقیه تمام است و دیگران حتی اجازه ندارند آن را تفسیر نمایند.

برای بنده و تمام بسیجیان  ایران اسلامی افتخار بزرگی است  که پیرو آن قهرمان باشیم.

درجلسه ای که برگزار شد آنجا با تبریک هفته دفاع مقدس و این که داشته های ما حاصل رشادتهای بسیجیان و مردم آن دوران است عرض کردم که در آن زمان چنان رابطه گرمی بین نظام و مردم بود که نوجوان 13 ساله ای حاضر می شد برای دفاع از دین و رهبر و سرزمینش جانش را فدا کند. اما متاسفانه به علت بداهه گویی و نیافتن فعل مناسب بنده از مترادف واژه و معادل کردی کلمه استفاده کردم و گفتم «حاضر شد برای دفاع از دین و رهبرو سرزمینش خودش را به کشتن دهد».

خداوند بزرگ و روح شهدا را به شهادت می گیرم که قصدم از بیان آن ایثار و شهادت بوده است نه چیز دیگری.

هیچ مسلمانی نیست که ارزش معنایی شهید، شهادت ومجاهد را نداند و بنده به عنوان یک مسلمان پاک عقیده که اسلام را از ته دل  و با تمام وجود قبول دارم وظیفه خود می دانم برای ترویج آن در هر شرایطی تلاش نمایم.

من بزرگ شده این نظام هستم و در این نظام مقدس به این جایگاه رسیده ام. از کودکی با این آرمانها بزرگ شده ام و سوء برداشت ها نمی تواند بین من و راهی که برگزیده ام فاصله بیندازد.

به برکت وجود نظام مقدس بنده به درجه استادی دانشگاه رسیده ام وظیفه حکم می کند برای دفاع از اسلام و جمهوری اسلامی و ایران عزیزمان تمام تلاشم را بنمایم و خوشبختانه در طول این سالها تا توانسته ام تلاش کرده ام و کلاسهای طرح صالحین را به کرات برای دانشجویان بسیجی برگزار نموده ام که موضوع آنها استکبار ستیزی، امنیت ملی، انرژی هسته ای، جنگ نرم، فرقه های ضاله، اقتصاد مقاومتی  و...  بوده است.

کمتر کسی پیدا می شود که به اندازه بنده درخصوص اقدامات موثر و دلایل منطقی و عقلی و سیاسی و امنیتی  حضور جمهوری اسلامی در کنار مظلومانی مانند سوریه ، لبنان، کردهای عراق و...  توضیح دهد و این جزو سیاست های اصلی نظام است که بارها مقام معظم رهبری اشاره فرموده اند. اکنون که  خط مقدم و دفاع مقدس ما در سوریه و لبنان است  وظیفه‌ ماست که راه شهید فهمیده ها را در آن نقاط ادامه دهیم. اکنون به عنوان عضو کوچکی از جامعه بسیجی و دانشگاهی ایران اسلامی اگر سوء برداشتی از صحبت هایم شده است و مطلبی را گفته ام که نماینده محترم ولی فقیه در استان را داغدار نموده است و خانواده محترم شهدا را رنجانده است – با اذعان به این که نیتم آن نبوده که اطلاع رسانی شده است-  از رهبر عزیزمان؛ نماینده محترم ایشان در استان و روح بلند شهدای هشت سال دفاع مقدس علل اللخصوص  روح والای شهید فهمیده طلب بخشش دارم. معتقدم در سرزمینی که مقام معظم رهبری رهبر و پیشوای آن است  بی گناه به جرم گناه ناکرده در مضیقه قرار نمی گیرد.

دکتر صالح امین پور. مهرماه نود و پنج

 

یکم مهرماه سال جاری جلسه ای با حضور فعالان احزاب سیاسی و معاون سیاسی امنیتی استاندار در سالن جلسات فرمانداری سقز تشکیل شد و طی صحبت هایی که از سوی صالح امین پور عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور صورت گرفت که باعث موضع گیری نماینده ولی فقیه در استان شده بود اما با وجود حضور یک مسئول ارشد استانی و روسای جلسه، هیچ گونه واکنش و موضع گیری در این نشست صورت نگرفته است.

منبع: کردتودی

انتهای پیام/



برچسب ها :

صالح امین پوردانشگاه پیام نورعذرخواهی از شهدااحزاب سیاسینماینده ولی فقیهشهدادفاع مقدس

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان