سرخط خبرها :
شنبه 3 مهر 1395 / 10:20|کد خبر : 1033|گروه : اجتماعی

همزمان با سراسر کشور زنگ مهر به صدا درآمد؛

دانش آموزان رقابت سازنده را پیش بگیرند / دبیرستان امام خمینی (ره) در سقز افتتاح شد

دانش آموزان رقابت سازنده را پیش بگیرند / دبیرستان امام خمینی (ره) در سقز افتتاح شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه سقز گفت: دانش آموزان می بایست رقابت سازنده را پیش گیرند و تمام توان خود را برای رهایی از بیسوادی بکار گیرند تا جامعه ای سرآمد و مترقی را مانند گذشته داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، همزمان با سراسر کشور و در سومین روز ماه مهر مراسم نمادین بازگشایی مدارس و آغاز سالتحصیلی با نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت و مهر در دبیرستان جدیدالتأسیس امام خمینی (ره) پسران شهرستان سقز با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد.

 

  محمد برومند معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز ابتدا ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی 96 – 95 اظهار داشت: ما به همه همشهریان بزرگوار اطمینان می دهیم تا جایی که در توان و پتانسیل مجموعه عوامل این مرکز وجود دارد از هر تلاشی برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش و کیفیت بخشی به برنامه ها دریغ نخواهیم کرد.

 

  برومند با اشاره به دبیرستان جدید امام خمینی(ره) تشریح کرد: این مدرسه در 9 کلاس و 7  فضای متفرقه آموزشی و تربیتی با متراژ آموزشی 1268 متر مربع و محوطه سازی 2000 متر مربع از محل اعتبارات با هزینه کلی 14 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

 

  وی به رسالت اصلی مدارس اشاره کرد و افزود : هدف مجموعه آموزش و پرورش تنها این نیست که صرفاً تعدادی فرمول و آموخته هایی را به دانش آموزان منتقل کنیم بلکه تربیت انسان برای زندگی درست و متعالی و افزایش دانائی است .

 

   این مسئول با اشاره به مشکل اصلی بسیاری از جوامع که با مشکلات تربیتی و اخلاقی روبرو هستند، خاطرنشان کرد: در وهله اول حساس نبودن در مسئله ی مهم ایمان و تقوی و فرهنگ سازی بر اساس اخلاق مداری و نوعدوستی و آماده نمودن دانش آموزان به سلاح علم و دانائی است.

 برومند در ضمن سخنان خود به همت والای خیر مدرسه ساز آقای محمد رسول کریمی اشاره کرد و گفت: به ثمر نشستن این پروژه و جذب اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه به برکت اقدام خداپسند این خیر عزیز به دست آمد که جای تشکر و قدردانی را دارد.

 

  در ادامه ورمقانی فرماندار ویژه شهرستان با تبریک آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس و همچنین هفته دفاع مقدس به اهمیت تعلیم و تربیت و دانائی اشاره کرد و گفت : آن چه در جهان امروز به عنوان چراغ روشن ترقی و سودمندی برای همگان مطرح است تمسک به تقوی و آموزش و پرورش مترقی است که می تواند در همه ادوار برای نسل آینده مفید باشد.

 

ورمقانی به دلایل ایجاد خشونت در جهان امروز اشاره کرد و گفت: خرد، دانائی، توانائی و مسلح شدن به سلاح تقوی و علم راهگشای جامعه بشری برای پرهیز از خطا و افراط و تفریط است .

 

  وی افزود: با وجود اخلاق و اعتدال و ادب، همه مسائل قابل حل است و در عین حال دانش آموزان می بایست رقابت سازنده را پیش گیرند و تمام توان خود را برای رهایی از بیسوادی بکار گیرند تا جامعه ای سرآمد و مترقی را مانند گذشته داشته باشیم.

 

  این مسئول در ضمن سخنان خود به مسئله سرشماری عمومی نفوس و مسکن و اهمیت آن اشاره کرد و گفت : تمام برنامه ریزی های آینده کشور بر مبنای این سرشماری به دست می آید و برای اولین بار این سرشماری با روش الکترونیکی و از طریق اینترنتی انجام می شود که انتظار ما از جامعه فرهیخته شهرستان سقز بخصوص فرهنگیان عزیز این است که با ترویج این نوع از ثبت نام در اجرای بهینه و پیشرو این برنامه در سطح کشور، ما را یاری دهند.

 

  در ادامه برنامه لوح تقدیری از طرف اداره آموزش و پرورش شهرستان سقز به خیر عزیز آقای محمد رسول کریمی اهدا شد و در پایان برنامه زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی و زنگ ایثار و مقاومت به یاد رشادت های جان برکفان هشت سال دفاع مقدس و زنگ آمار و سرشماری هم با هدف آغاز رسمی سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 با دستان مسئولین شهرستان نواخته شد.

مولودی خوانی از برنامه های دیگری بود که توسط دانش آموزان دبیرستان امام خمینی (ره) اجرا شد .

 

  انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

زنگ مهرسال تحصیلی جدیدآموزش و پرورشزنگ ایثار و مقاومتدانش آموزدبیرستان امام خمینی سقز

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان