سرخط خبرها :
پنجشنبه 1 مهر 1395 / 09:16|کد خبر : 1029|گروه : فرهنگی

چهار نمایش از کردستان، اربیل عراق و آذربایجان غربی به روی صحنه رفت

چهار نمایش از کردستان، اربیل عراق و آذربایجان غربی به روی صحنه رفت

در دومین روز از برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی، چهار نمایش ازاستان های کردستان، اربیل عراق و آذربایجان غربی به روی صحنه رفت.

به گزارش گولان سقز، "خانووی سیهه م " به کارگردانی فریدون حامدی، " ئه وه ی روو ده دات گرینگه" به کارگردانی مهدی حسن سعید ، "پایز" به کارگردانی پرویز احمدی و "چریکه ی چیای هالوز" به کارگردانی بختیار پنجه ای روز ، شامگاه و شب سه شنبه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و پلاتو به نمایش درآمد.

 

حامدی، هنرمند سنندجی در نمایشش، تصویر افرادی را نشان داد که ناخواسته مجبور به هجرت می شوند و ترک وطن می کنند. حسن سعید، کارگردان عراقی هم در تئاتر خود به جنبه هایی از زندگی انسان از تولد تا مرگ پرداخت.پنجه ای هنرمند مهابادی هم بیت مشهور "سه یده وان" که در منطقه موکریان کردستان شهره عام و خاص است را برای مخاطبان روایت کرد و احمدی، کارگردان سقزی هم که روز گذشته نیز نمایشش را درپلاتو اجرا کرد امروز نیز روایت بازداشت مرد جوان در بازداشتگاه را نمایش داد.

 

در این روز همچنین رفیق نصرتی، از داوران جشنواره و دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی ، کارگاه آموزشی نقد در تئاتر با عنوان "بودن و نبودن" در سالن اجتماعات کتابخانه شهید ملا محمد ایمنی برپا کرد.

 

برگزاری جلسات نقد و بررسی نمایش ها و آماده سازی هر روز بولتن جشنواره حاوی بررسی اخبار و رویدادها، گفتگو و یاداشت نیز از دیگر برنامه های دومین روز از این برنامه هنری بود.

 

فردا هم در سومین روز از برگزاری این رویداد ، چهار اثر از استان های کردستان، خراسان شمالی و ایلام برای تماشاچیان به نمایش در خواهد آمد.

 

سیزدهمین دوره از جشنواره تئاتر کُردی با حضور گروه هایی از استان های کردستان، ارومیه، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، ایلام و استان های اربیل عراق و دیاربکر ترکیه از 29 شهریور در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز آغاز شده و تا دوم مهر ادامه خواهد داشت.

 

این جشنواره توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری سقز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری کردستان، معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان سقز و انجمن هنرهای نمایشی کردستان برگزار می شود.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان