سرخط خبرها :
سه شنبه 30 شهریور 1395 / 12:23|کد خبر : 1025|گروه : سیاسی

قائم مقام دانشگاه علمی کاربردی مرکز سقز:

تحصیل 400 دانشجو در 9 رشته دانشگاه علمی کاربردی سقز

تحصیل 400 دانشجو در 9 رشته دانشگاه علمی کاربردی سقز

قائم مقام دانشگاه علمی کاربردی مرکز سقز گفت: امروز دانشگاه علمی کاربردی سقز با داشتن 400 نفر دانشجو در دو رشته معماری و حقوق در مقطع کارشناسی و رشته های معماری, حقوق گرایش شورای حل اختلاف, حقوق گرایش علوم ثبتی, گرافیک, طراحی و دوخت, فناوری اطلاعات, مدیریت کسب و کار در مقطع کاردانی مشغول فعالیت است.

به گزارش گولان سقز، دانشگاه جامع علمی- کاربردی یکی از دانشگاه های وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است که با هدف ارتقاء سطح مهارت شاغلین بخش های مختلف اقتصادی, دولتی و غیر دولتی, افزایش مهارت های حرفه ای فارغ التحصیلان که فاقد تجربه اجرایی می باشند تشکیل و با بکارگیری و سازمان دهی امکانات، منابع مادی وانسانی دستگاه های اجرایی،نسبت به برگزاری دوره های علمی – کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی اقدام می کند

 

دانشگاه جامع علمی - کاربردي دانشگاهی نسل سوم است که بر پایه مهارت‌آموزی و بر اساس تقاضای بازار فعالیت می‌کند و رشته‌های تعیین شده در این دانشگاه بر اساس نیاز بازار کار تعریف و به دانشجویان ارائه می‌شود.

 

در حال حاضر 21 مرکز دانشگاهی علمی کاربردی در استان کردستان فعالیت دارند که یکی از انها دانشگاه علمی کاربردی مرکز سقز است.

 

مهندس ناصح یوسفی قائم مقام دانشگاه علمی کاربردی مرکز سقز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کُرددانشاظهار کرد: این مرکز از سال 87 با 16 دانشجو در رشته فناوری اطلاعات شروع به فعالیت کرد و امروز 400 دانشجو در  9 رشته فعال این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

 

وی افزود: امروز دانشگاه علمی کاربردی سقز با داشتن 400 نفر دانشجو در دو رشته معماری و حقوق در مقطع کارشناسی و رشته های معماری, حقوق گرایش شورای حل اختلاف, حقوق گرایش علوم ثبتی, گرافیک, طراحی و دوخت, فناوری اطلاعات, مدیریت کسب و کار در مقطع کاردانی مشغول فعالیت است.

 

قائم مقام دانشگاه علمی کاربردی مرکز سقز ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز سقز با کادری مجرب و امکانات فیزیکی مناسب تمام توان خود را در جهت ارتقای آموزش عالی کاربردی شهرستان به کار بسته و تلاش می‌شود تا در راستای نیاز بازار و ساختار در حال تغییر اقتصاد جامعه و با هدف افزایش اشتغال و کاربردی کردن واقعی دانش حرکت کند.

 

وی رسالت اصلی این دانشگاه را مهارت آموزی و ارائه آموزش های عملی به دانشجویان برای ورود به بازار کار بیان کرد و گفت: رشته طراحی و دوخت یکی از رشته های این مرکز است که با 8 دانشجو شروع به فعالیت کرد و بعد از گذشت دو ترم کارگاه تولید پوشاک را برای این رشته تاسیس کردیم که امروز در حال تولید یونیفرم برای مدارس و بیمارستان ها و ... است که هم اشتغال زایی برای دانشجویان این رشته ایجاد شده است و هم برای افرادی در بیرون از دانشگاه.

 

به گفته یوسفی  پرورش نیروهای متخصص  و روانه کردن آنها به بازار کار از اهداف این دانشگاه است و با توجه به پتانسل ها و ظرفیت های شهرستان سقز اگر بتوانیم برای اکثر رشته ها چنین کارگاه ها و مراکز تولیدی راه اندازی کنیم کمک شایانی به بحث اشتغال در شهرستان می کنیم.

 

یوسفی تصریح کرد: باتوجه به رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی مبنی بر مهارتی کردن رشته های دانشگاهی، دانشگاه علمی کاربردی مرکز سقر در سه دوره ورود, تحصیل و فارغ التحصیلی برای دانشجویان خود برنامه دارد و امروز بانک اطلاعاتی از فارغ التحصیبلان, نخبگان و صاحب نظران شهرستان سقز در رشته هاي مختلف را ایجاد کرده ایم.

 

قائم مقام دانشگاه علمی کاربردی مرکز سقز گفت: یکی از برنامه های این دانشگاه, ایجاد اتاق فکر مطالعات توسعه اي و استراتژيک شهرستان سقز با حضور جمعی از دانش‌آموختگان، مدرسین و پژوهشگران به منظور بهره گیری از نظرات نخبگان و دانشگاهيان در برنامه ريزي ها، مشارکت بيشتر دانشگاه ها در مسائل فرهنگي- اجتماعي شهرستان، ارائه پيشنهادات به مسئولين جهت ايجاد اشتغال مولد و فرابخشي و توسعه تجارت در شهرستان است .

کرددانش

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

علمی کاربردیدانشگاه سقزتحقیقات فناوریفارغ التحصیلدانشجوشورای حل اختلافمعماریعلوم ثبتی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان