سرخط خبرها :
یکشنبه 28 شهریور 1395 / 09:50|کد خبر : 1021|گروه : اجتماعی

یادداشت/

توصیه های ایمنی برای خریدهای اینترنتی

توصیه های ایمنی برای خریدهای اینترنتی

در دنیای امروزی سیر پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و نوآوری های حاصل از آن، موجب پیدایش خدمات جدیدی شده است که تجارت الکترونیک به عنوان یکی از قسمت های مهم نشأت گرفته از فنآوری اطلاعات است.

به گزارش گولان سقز، از این رو در دنیای تجارت الکترونیک مصرف کنندگان به راحتی بدون ترک محل خود به هزاران فروشگاه اینترنتی دسترسی دارند، با توجه به رشد 10 تا 20 درصدی سالیانه خرید از فروشگاه های اینترنتی، این فرآیند به مرور زمان به بخشی از زندگی ما تبدیل می شود که تنها با یک کلیک و باز کردن صفحه وب سایت فروشگاه اینترنتی، خریدران آنلاین می توانند هر محصولی که مورد نیازشان است را تهیه نمایند.  بنابراین انتظار میرود علاوه بر تضمین محصول و دریافت به موقع آن توسط مشتریان، فرآیند پرداخت آسان داشته باشند و امنیت آنها نیز حفظ شود.

رئیس پلیس فتا شهرستان سقز با بیان مطلب فوق گفت: هموطنان عزیز اگر قصد خرید اینترنتی دارند عجله نکنند و با دقت فرآیند خرید را انجام دهند و نسبت به تهدیدات امنیتی سایبری و کلاهبرداری های این فضا مطلع باشند. کاربران در زمان انجام این نوع از خریدها باید بیشتر از هر زمان دیگری تامین امنیت خود را جدی بگیرند. به عنوان نمونه خطری که برای خریداران آنلاین وجود دارد فریب خوردن و پاسخ دادن به ایمیل های جعلی است که ظاهرا از طرف فروشندگان معتبر ارسال می شود و با کلیک کردن روی آنها به سایت های جعلی هدایت می شوند این ایمیل ها تلاش می کنند با پیشنهادات ویژه و فروش کالاها با قیمت های ارزانتر توجه کاربران را جلب نموده و اطلاعات شخصی آنها را به سرقت ببرند. وی اشاره کرد که با رعایت نکاتی جزئی، هموطنان عزیز می توانند به صورت امن و ساده خریدهای آنلاین را انجام دهند و این فرآیند برای آنها لذت بخش باشد.

 

توصیه های جهت خریدهای آنلاین امن:

فروشگاه های معتبر مشخصات واقعی  را به طور دقیق در وب سایت خود درج می کنند.

از سایت هایی خرید نمایید که حتماً نماد اعتماد الکترونیکی را داشته باشند. در حال حاضر نزدیک به 3000 کسب و کار اینترنتی دارای نماد هستند که در سایت Enamad.ir قابل مشاهده است.

نماد اعتماد الکترونیکی: نماد اعتماد الكترونیكی با یک آرم مشخص در صفحه ی نخست سایت مورد نظر قابل مشاهده است که جهت بررسی اصالت آن نماد می توان روی آن کلیک کرده و اطلاعات فروشگاه را در آنجا مطالعه نمایند. فعالیت دارندگان نماد دائم الکترونیکی از نظر قانونی مورد تائید می باشد.

فروشگاه های معتبر معمولا نحوه دریافت و پرداخت وجه مختلفی دارند مانند پرداخت آنلاین، از طریق پست و ...

علاوه بر خرید از وب سایت های قابل اعتماد، از امنیت سیستم یا رایانه ای که از آن خرید آنلاین خود را انجام می دهید مطمئن باشید.

در پرداخت های آنلاین از طریق درگاه های بانکی به دستورالعمل های امنیتی آن توجه شود.

در نهایت پلیس فتا از هموطنان درخواست می کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش نمایند.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

خرید اینترنتیپلیس فتاتجارت الکترونیکفروشگاه اینترنتیتهدیدات امنیتیخرید آنلاین

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان