سرخط خبرها :
شنبه 25 اردیبهشت 1395 / 13:00|کد خبر : 678|گروه : سیاسی

یادداشت اختصاصی/

تدبیر به وعده‌های پوشالی غرب با نام « برجام » نا امید از آب درآمد !(1)

تدبیر به وعده‌های پوشالی غرب با نام « برجام » نا امید از آب درآمد !(1)

وزیر خارجه ی دولت تدبیر و امید با خواندن سیاه مشقی چند سطری همراه پایه بلندترین مقام خارجی اتحادیه اروپا خبر از باز شدن قفل مذاکرات چندساله ی هسته ای توسط کلید تدبیر به میان آورد، حال با برجام دل مردم خوش و جیب آنان پر از پول می شود؟!!!

به گزارش خبرنگار گولان سقز، وقتی دولت تدبیر و امید در انتخابات خردادماه سال 1392 با 250 هزار رای اضافه 50+1 آرا را به دست آورد، منتخب مردم از وزرات خارجه ای برای مردم حرف زد که روابط را با جهان شفاف کند و این روابط حسنه موجب اعتبار پاسپورت ایرانی شود که ایران مجدداً وارد عرصه ی جهانی شود و در جامعه ی جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.

وقتی کاندیدای وزرات خانه ها توسط رئیس دولت جدید به مجلس شورای اسلامی معرفی شد در جلو نام وزرات خارجه اسم یک دیپلمات کهنه کار دیده می شد که در کارنامه ی فعالیت سیاسی و دیپلماتیک خود سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد خود را یدک می کشید که مدت 5 سال طول کشید و این 5 سال، سه سال در دوره اصلاحات و دو سال در دولت نهم مسئولیت داشت.

در زمان دفاع از وزیر خارجه رئیس دولت کلید تدبیر و امید را در قفل سخنانش چرخاند که موجب رای اعتماد وکلای ملت به وزارت خارجه وی شد.

اولین اولویت هم از نظر مردم و هم از نظر دولتمردان مسئله ی هسته ای بود که انتظار می رفت وزیر خارجه جدید با تیم تازه نفسش بتواند آن را که برای حیثیت ایران در جامعه ی جهانی بسیار حائز اهمیت بود حل کند. همچنین بروز داعش در منطقه ی همیشه متلاطم خاورمیانه مسئله ی دیگری بود که در اولویتهای مهم وزارت خارجه قرار می گرفت که اعراب حاشیه خلیج فارس در این مسائل بسیار موثر واقع می شدند.

تیم وزیر خارجه، معاون اول و دوم وزیر خارجه و تنی چند از دیپلمات های با سابقه راهی مذاکرات سرنوشت ساز هسته ای شدند. مذاکراتی که قریب به 13 سال بود با تیم های مختلف مذاکره کننده از دوره اصلاحات و بیانیه ی سعدآباد شروع شد و با توافق نامه بروکسل و پاریس و از سرگیری غنی سازی ادامه پیدا کرده بود و دولت تدبیر و امید وامدار و میراثدار این مذاکرات و  وقایع هسته ای با دولت قبلی که از لحاظ حزبی و اعتقادی کاملاً متفاوت بودند یکی در مجلس سه فوریت توقف کامل فعالیتهای هسته ای را صادر می کرد و دولت مهر هم به هیچ عنوان راه به مصالحه نمی کرد. تیم مذاکرات هسته ای دولت تدبیر و امید برای اولین بار در خلال مجمع عمومی سازمان ملل با یکی از وزرای مهم گروه 1+5 که وزیر آمریکا باشد، دیدار کردند و این آغازی بود بر پایان پایداری.

 مذاکرات ژنو که از 3 چهار و پنچ گذشت و هر روز تلویزیون و دیگر رسانه ها در صدر اخبار خود خبر از مذاکرات چند ساعته و چند روزه می داد و از بالکن هتل از دست دادن به کدخدا خبرهایی می رسید، گاهی اوقات از چهار دیواری خسته می شدند و باهم در شهر پیاده رویی می کردند و کسانی که از مذکرات نقد می کردند را بی سواد می خواندند و هزار اتفاق دیگر که وقتی کاشی به عمل آمد وزیر خارجه ی دولت تدبیر و امید با خواندن سیاه مشقی چند سطری همراه پایه بلندترین مقام خارجی اتحادیه اروپا خبر از باز شدن قفل مذاکرات چندساله ی هسته ای توسط کلید تدبیر به میان آورد و برجام چند روزی و شاید چند ماهی حرف و سخن کوچه، تلویزیون، رادیو، نانوایی و محافل سیاسی بود که برجام آغاز پایان تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران است.

برجام موجب رونق اقتصادی می شود...

 برجام موجب رونق بازار کار و بورس می شود...

 برجام موجب می شود تا مردم آب برای خوردن داشته باشند...

 برجام موجب می شود تا پلیس بین الملل اختلاس گران فراری را به داخل بیاورد...

با برجام دل مردم خوش و جیب آنان پر از پول می شود و هزاران وعده و وعید دیگر حالا بعد از چندین ماه از امضای برجام چه اتفاقی افتاده است؟

این یادداشت ادامه دارد...

یادداشت از: فرزاد - ب

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

برجامپسابرجامپلیس بین المللاختلاسمذاکرات هسته ایانرژی هسته ایرونق اقتصادی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان