سرخط خبرها :
یکشنبه 29 شهریور 1394 / 00:11|کد خبر : 103|گروه : اجتماعی

هشدار پلیس فتای سقز در مورد بازی‌های آنلاین

هشدار پلیس فتای سقز در مورد بازی‌های آنلاین

پلیس فتای شهرستان سقز در رابطه با بازهای آنلاین به شهروندان سقزی هشدار داد.

داوود صابری گنجی رئیس پلیس فتای شهرستان سقز در گفتگو با خبرنگار  گولان سقز اظهار داشت: بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای به‌صورت آنلاین برعلیه دیگر بازیکنان از طریق اینترنت چه در کنسول های بازی ، کامپیوتر ، دستگاه تلفن همراه یا از طریق سایت‌های شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

 

صابری افزود: بیشتر افراد با هویت غیرواقعی (جعلی) در این بازی ها شرکت می‌کنند، بنابراین شما نمی‌دانید که به‌طور واقعی با چه کسی در حال بازی هستید. این افراد می توانند با قرار دادن بد افزارها یا ویروس ها در این بازی ها باعث شوند زمانی که این بازی ها یا اپلیکیشن ها را دانلود می کنید موجب ایجاد مخاطرات مالی و افشای اطلاعات شما شوند.


وی تصریح کرد:  برای اضافه کردن یک بعد اضافی به بازی‌های چندنفره، افراد اغلب از طریق سیستم چت یکپارچه یا به‌صورت کلامی از طریق هدست و میکروفن باهم ارتباط برقرار می‌کنند. بسیاری از بازی‌ها از شطرنج ساده یک‌نفره گرفته تا بازی‌های ماجراجویی که در آن هزاران نفر از بازیکنان به‌طور همزمان در آن شرکت می‌کنند، این ویژگی ها را دارند.امروزه به‌طور فزاینده‌ای، در بازی‌های آنلاین مبالغ زیادی صرف خرید امکانات و تجهیزات مجازی در بازی می شود. 


آسیب های احتمالی:    

صابری به آسیب های احتمالی بازی های آنلاین اشاره و تشریح کرد: در بازی‌های آنلاین چندنفره بسیار گسترده، حضور چنین جامعه‌های بزرگ آنلاین ناشناس و فیلتر نشده و مورد نظارت قرار نگرفته می‌تواند کاربران را با انواع خطرات بالقوه زیر مواجه سازد:


•    سهواً یا بی‌پروا اطلاعات شخصی خود را از جمله رمز عبور، ایمیل یا آدرس منزل و یا سن خود را در اختیار دیگران قرار می دهند.
•    همه خطرات مرتبط و موجود در چت روم‌ها در این بازی‌های آنلاین نیز وجود دارد.
•    مواردی برای دانلود که ادعا می‌کنند حاوی مطالبی هستند که به شما کمک می‌کنند اما حاوی ویروس یا نرم‌افزارهای جاسوسی هستند.
•    دانلود کردن یا به دست آوردن بازی، از راه‌های غیر قانونی همانند سرقت نسخه غیر اصلی بازی ، می‌تواند منجر به جریمه ازجمله تعلیق حساب و یا مسدود کردن کنسول بازی از طریق دسترسی به سرور سازنده گردد یا فرد متخلف تحت پیگرد و تعقیب کیفری قرار گیرد.
•    هنگام خرید و فروش امکانات و تجهیزات مجازی، برای مثال شخصیت‌های سطوح بالا، اگر پول واقعی وجود دارد در مواجهه با افراد خلاف‌کار بسیار محتاط باشید.
•    دور انداختن، از رده خارج کردن و یا رها کردن کنسول‌های بازی، کامپیوترهای شخصی و تلفن‌های همراه بدون پاک کردن اطلاعات شخصی و جزئیات اطلاعات حساب شخصی امکان بروز مشکلات احتمالی برای کاربران را در بر دارد.
•    دانلود برنامه و اپلیکیشن هایی که رایگان هستند اما برای دسترسی به محتوای کامل شما باید وجهی پرداخت نمایید.
•    بازی کردن در ساعت‌های متمادی در یک‌زمان باعث اعتیاد به آن بازی می‌شود.


چگونه به‌طور امن بازی کنید؟


•    فقط زمانی به‌صورت آنلاین بازی کنید که شما یک نرم‌افزار آنتی‌ویروس و ضد جاسوسی مؤثر و به روز رسانی شده و همچنین فایروال بر روی سیستم خود داشته باشید.
•    فقط با نسخه‌های مجاز که از منابع درست و مجوز دار خریداری‌ و دانلود شده‌اند بازی کنید.
•    بررسی صحت و امنیت فایل‌های دانلود شده و نرم‌افزارهای جدید را با خرید از منابع معتبرانجام دهید.
•    نام کاربری انتخاب کنید که هیچ‌گونه اطلاعات شخصی شما را فاش نکند. اگر بازی شامل ایجاد یک پروفایل شخصی برای ثبت مشخصات است، اطمینان حاصل نمایید که این اطلاعات در اختیار دیگر افراد قرار نمی‌گیرد.
•    از رمزهای عبور قوی استفاده نمایید.
•    اطلاعات شخصی خود را برای دیگر بازیکنان افشا نکنید.
•    اطمینان حاصل کنید که از برنامه‌های به‌روز استفاده می‌نمایید. اغلب بازی‌های چندنفره قبل از اینکه به شما اجازه دهند متصل شوید به‌صورت خودکار به‌روزرسانی می‌شوند، در مورد این گونه  بازی‌ها بسیار مراقب باشید.
•    بسیار مراقب افراد شیاد و کلاهبردار، هنگام خریدوفروش امکانات و تجهیزات مجازی در بازی کامپیوتری باشید.
•    شرایط شرکت تولیدکننده یا میزبان بازی را به‌طور کامل مطالعه نمایید تا مطمئن شوید که هیچ‌گونه مطلبی برای پنهان شدن یا متهم کردن وجود ندارد.
•    زمانی که دستگاه خود را به هر شکلی واگذار می‌نمایید یا می‌فروشید، دور می‌اندازید یا اهدا می‌کنید اطمینان حاصل نمایید که تمامی اطلاعات شخصی شما پاک‌شده است. روش انجام این کار از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت است. فراموش نکنید که اطلاعات مربوط به حسابتان را پاک‌کنید و نسخه پشتیبان از اطلاعاتتان را به دستگاه جدید در صورت نیاز منتقل نمایید.
•    برای فرزندان وکودکان درزمینه بازی‌های آنلاین دستورالعملی تهیه کنیم و حدودی برای دسترسی آن‌ها تعریف نماییم.

انتهای پیام/



برچسب ها :

پلیس فتابازی آنلاینسقزهشدار

نظرات کاربران :

محمد [یکشنبه 29 شهریور 1394 | 00:34] پاسخ

سهواً یا بی‌پروا اطلاعات شخصی خود را از جمله رمز عبور، ایمیل یا آدرس منزل و یا سن خود را در اختیار دیگران قرار دهید؟

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان